Astrid Ag
Lektor
Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab
Emil Holms Kanal 2, 2300 København S, 23 Bygning 23, Bygning: 23-3-06
Medlem af:
- 2022
- Udgivet
Involved parenthood in digitally mediated interaction
Ag, Astrid, 2022, I: Language & Communication. 83, s. 49-60Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
School-positive practices outside the classroom
Ag, Astrid, 2022, I: Linguistics and Education. 69, 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Culture as idea and practice in youth and family life
Ag, Astrid, 2018, Kæbenhavn: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. 172 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
- Udgivet
Dansk og mangfoldighed i nutidens storbyskole
Ag, Astrid, Madsen, Lian Malai, Møller, Janus Spindler, Nørreby, T. R. & Stæhr, Andreas Candefors, 2018, Dansk til det 21. århundrede - sprog og samfund. Christensen, T. K., Fogtmann, C., Jensen, T. J., Karrebæk, M. S., Maegaard, M., Pharao, N. & Quist, P. (red.). København: U Press, s. 9-22 13 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2016
- Udgivet
Rights and wrongs - authority in family interactions
Ag, Astrid, 2016, Everyday Languaging : Collaborative Research on the Language Use of Children and Youth. Madsen, L. M., Karrebæk, S. M. & Møller, J. S. (red.). New York : De Gruyter, s. 95-120 26 s. (Trends in Applied Linguistics, Bind 15).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2015
- Udgivet
Hverdagssprogning og sprogideologier: Om betydningen af sprogideologier hos skolebørn i København
Karrebæk, Martha Sif, Ag, Astrid, Dreier, B., Ghandchi, N., Hyttel-Sørensen, L., Lundqvist, U., Madsen, Lian Malai, Møller, Janus Spindler, Nørreby, T. R. & Stæhr, Andreas Candefors, 2015, Hvad ved vi nu - om danske talesprog. Gregersen, F. & Kristiansen, T. (red.). København: Sprogforandringscentret, s. 127-150Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2013
- Udgivet
Ideologies, norms, and practices in youth poly-languaging
Ag, Astrid & Jørgensen, J. N., 2013, I: International Journal of Bilingualism. 17, 4, s. 525-539 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- 2011
- Udgivet
Johansen, Åse Mette (2009): Velkommen te' vores Norge - en kvalitativ studie av språkbytte og språkbevaring i Manndalen i Gáivuotna-Kåfjord
Ag, Astrid & Stæhr, Andreas Candefors, 2011, I: Sociolinguistica : Internationales Jahrbuch fuer Europaeische Soziolinguistik. 25, s. 161-164 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › fagfællebedømt
- 2010
- Udgivet
"Dårligt norsk" og dansk med accent: En casebaseret undersøgelse af sprogbrug og identitetsarbejde
Ag, Astrid, 2010, Sprogbrug og sociale relationer blandt unge. Fenger, R. & Jørgensen, J. N. (red.). Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet, Bind 56. s. 15-37 22 s. (Københavnerstudier i Tosprogethed).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Sprogbrug og identitetsarbejde hos senmoderne storbypiger
Ag, Astrid & Jørgensen, J. N. (red.), 2010, København: Københavns Universitet, Humanistisk Fakultet. 142 s. (Københavnerstudier i Tosprogethed, Bind 53).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
ID: 21072706
Flest downloads
-
874
downloads
Culture as idea and practice in youth and family life
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Udgivet